پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئيس فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و كشتي پهلواني،
۱۴۰۳-۰۳-۰۹

ورزش‌هاي زورخانه‌اي موجب پرورش جسم و روح انسان است

 رئيس فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و كشتي پهلواني گفت: ورزش زورخانه‌اي و كشتي پهلواني فقط ورزش جسم نيست بلكه در كنار جسم، به پرورش روح انسان هم كمك مي كند.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر مهرعلي باران چشمه، در آيين افتتاحيه چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين‌المللي «اوقات فراغت» كه با حضور انديشمندان، صاحب‌نظران و مسئولان حوزه علوم ورزشي در سالن همايش‌هاي شهيد سليماني واحد خواهران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان كرد: ورزش زورخانه‌اي بيش از 3 هزار سال قدمتي با سند ملموس ۹۰۰ ساله دارد. 
وی ادامه داد:ورزش باستاني ميراثي از نياكانمان بوده و امروز ما امانت‌دار آن هستيم  متوليان و دست‌اندركاران حوزه اوقات فراغت بايد تلاش كنند تا با گسترش ورزش زورخانه‌اي، عموم اقشار جامعه به ويژه كودكان و جوانان در محيطي امن در كنار پرورش جسم، با فرهنگ ولايي و ديني ورزش آشنا شوند و جسم خود را نيز پرورش دهند.
رئيس فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و كشتي پهلواني با اشاره به حضور جوانمردان و پهلواناني همچون ابراهيم هادي در ورزش زورخانه‌اي و پهلواني، عنوان كرد: آموزه‌هاي فرهنگي ورزش باستاني قابل تعمق است و جامعه نوين اسلامي نياز دارد اساس تربيت بدني خود را با تكيه بر پايه همين فرهنگ غني استوار سازد و شاهد هستيم ورزش‌هاي زورخانه‌اي پهلواناني همچون ابراهيم هادي تربيت كرده است.
به گفته عضو شوراي عالي ورزش و تربيت بدني كشور، فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه‌اي ريشه در تاريخ و فرهنگ ايران زمين دارد و اين امر با روحيات ايرانيان گره خورده است. اين فرهنگ به‌عنوان فرهنگ باستاني از ديرباز پيام آور تواضع، گذشت و ايثار بوده است. اخلاق پهلواني از چندين هزار سال پيش در جامعه رواج داشته و تاكيد مستمر بر دارابودن جميع صفات و خصال نيكو در يك پهلوان را داشته است.
شايان ذكر است، چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين‌المللي «اوقات فراغت» توسط دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) و با همكاري كميته ملي المپيك، پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي، اداره كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه تربيت مدرس، 9 و 10 خرداد ماه 1403 به صورت حضوري و مجازي در حال برگزاري است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی