پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۷

تحلیلی از نامه مهم مقام معظم رهبری به دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا

علی جنتی/ پژوهشگر حلقه اجتهادی فقه الاجتماع مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد علیه السلام در شرایط خاصی که جامعه جهانی با بحران آفرینی های آمریکا و بازیچه دستش، رژیم منحوس صهیونیستی روبروست، نامه ای از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به عقلای مردم آمریکا و جامعه نخبه و دانشگاهی آن صادر می شود و به نوعی منجر به ایجاد نوعی تزلزل در بنیان‌های نظام به بن بست رسیده سرمایه داری خواهد شد. 

تأثیر نامه‌ها و پیام‌های مقام معظم رهبری در جامعه جهانی و مخصوصا نظام آمریکا از دیدگاه جامعه شناختی می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم تغییر و تحول در نظام ارزشی و جهان معنایی این جامعه مطرح شود. این پیام‌ها و به طور خاص این نامه ارزشمند در چنین فضایی که در جهان حاکم است می‌تواند ارزش‌ها و اصولی که همان ارزش ها و اصول اسلام است، را ترویج دهد. 
با توجه به اینکه این نامه از طریق مسیرهای مختلف رسانه ای و ارتباطی در اختیار همه مردم جهان قرار گرفته است و کوتاه بودن نامه و اینکه بیش از 500میلیون بار مورد بازدید قرار گرفته، نشان از این است که تعداد زیادی از مردم دنیا فرصت خواندن و تأمل در پیام رهبر ایران را داشته‌اند. این نامه دارای نکاتی است که از منظرتان می گذرد؛
 
اولا؛ مخاطب نامه افرادی هستند که اهل فکر، تعقل و اندیشه اند و خودشان در بطن این اعتراضات قرار گرفته اند.  یعنی کسانی که خود منشأ بسیاری از تحولات اجتماعی هستند و آن را راهبری کرده و هدایت می کنند. لذا در این نامه مخاطب شناسی دقیقی صورت گرفته است.

ثانیا؛ الفاظ مهربانانه و توأم با عطوفت رهبری انقلاب که می فرمایند؛ "من هم با شما جوانان احساس همدردی می کنم"،  فشار و سرکوب گری حکومت های فاسدشان را قابل تحمل و تلاش ها و انگیزه ها را برای دستیابی به هدف مضاعف می نماید.

ثالثا محتوای نامه بر مفاهیم، معانی و ارزش هایی استوار است که میان تمامی ملت ها ودر جامعه بین الملل مشترک است. مفاهیمی از قبیل؛ آزادی، دفاع از حق و مظلوم، امنیت، دفاع از حق تعیین سرنوشت، که به بیان ایشان، حتی دشمن به این مفاهیم ارزشی و مشترک هم رحم نکرده است. 

رابعا؛ اکنون که تمامی توجهات و نگاه‌ها به صبر و استقامت مردم مظلوم غزه است، این سوال ایجاد می شود که این صبر و استقامت بر چه منطق و مبنایی استوار است که رهبر معظم انقلاب پاسخ می دهند؛ این درس قرآن است "فاستقم کما امرت" و دعوت به خواندن قرآن که کتاب هدایت است، می نمایند.
خامسا؛ ایشان با یک اشاره کوتاه به تاریخ، بر این نکته تاکید می کنند که مسیر تاریخ روشن بوده و این ما هستیم که باید انتخاب کنیم که مسیر درست تاریخ کجاست؟ تا به بیراهه نرفته و درآن مسیر عقلانی و درست تاریخ  قرار گیریم که؛ "و العاقبة للمتقین".

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی