پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مرکز امور قرآنی این آستان مقدس صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۸

اقدامات آستان قدس رضوی در برپایی محافل قرآنی سراسر کشور

هم‌زمان با ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، محافل نورانی اُنس با قرآن کریم در سراسر کشور باهمت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی و کانون‌های قرآنی خدمت رضوی برگزار شد و شور و شعور حسینی را با عطر خوش قرآن در هم آمیخت.

به گزارش آستان نیوز، در این محافل پرفیض که در شهرهای مختلفی همچون ارومیه، شیراز، داراب، خرم دشت، کمال شهر، البرز و زاهدان برگزار شد، قاریان و حافظان برجسته استانی، ملی و بین‌المللی با نوای دلنشین آیات قرآن، حزن و اندوه عاشقان سیدالشهدا (ع) را دوچندان کردند و اشک ماتم و ارادت را بر گونه‌های حاضران جاری ساختند.
علاوه بر تلاوت قرآن، سخنرانان نیز در این محافل به تبیین مفاهیم والای عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های این واقعه عظیم تاریخی و مذهبی پرداختند و حاضران را در دریای معرفت و معنویت عاشورایی غرق کردند.
در کنار این محافل عمومی، کانون تخصصی قرآن خادم‌یاران رضوی کمال شهر نیز با ابتکاری خلاقانه، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان "عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با موضوع تبیین مفهوم صبر و ذکر مصائب سید و سالار شهیدان" برای کودکان ۳ تا ۶ سال برگزار کرد.
در این برنامه که با استقبال گرم خانواده‌ها روبرو شد، نونهالان حسینی با مفاهیم والای صبر و ایثار در واقعه عاشورا آشنا شده و در فضایی معنوی، عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.
همچنین در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان خراسان شمالی به دو جلسه قرآنی باسابقه و پرمخاطب در این استان پرچم متبرک رضوی را اهدا کرد.
جلسه قرآنی امام رضا (ع) مستقر در مسجد امام رضا (ع) و جلسه قرآنی امام جعفر صادق (ع) با قدمت ۴۰ساله مستقر در حسینیه اسفیدانی‌ها، دو نمونه از این جلسات قرآنی هستند که مورد حمایت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی قرار گرفته‌اند.
برگزاری این محافل قرآنی در کنار مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، فرصتی ارزشمند برای بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از فیض قرآن و تعمیق معارف عاشورایی فراهم کرد و بار دیگر، پیوند ناگسستنی قرآن و عترت را به نمایش گذاشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی