پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد؛ 
۱۴۰۳-۰۵-۰۴

 مدرسه دارالعلم راهکاری برای جلوگیری از وقفه علمی در تابستان

 استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: برگزاری دارالعلم تابستانه در حریم حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای جلوگیری از وقفه علمی است.

محمدجواد اکبرپور در گفت‌وگو با آستان نیوز در خصوص اهمیت برپایی دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم در حرم مطهر رضوی و غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب، اظهارکرد: باتوجه‌به اینکه طلاب، دانشجویان و اساتید مراکز علمی بعد از امتحانات سال تحصیلی در ایام فراغت فصل تابستان قرار می‌گیرند و این دوران ممکن است موجب تضعیف دانش آنان شود از همین رو فعالیت دارالعلم تابستانه در حریم بارگاه منور امام هشتم (ع) می‌تواند یکی از راهکارهای بسیار خوب برای جلوگیری از وقفه علمی باشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد علمی برای تمام رشته‌های علمی لازم و ضروری است، گفت: برپایی اعتکاف علمی دارالعلم در مشهد برای تقویت و توجه به رشته علوم‌انسانی بسیار اثرگذار است؛ چراکه این رشته کار فکری است و نیاز به استمرار و بهره‌مندی از کلاس‌های فوق‌العاده همچون مدرسه تابستانی دارالعلم دارد.
این استاد زبان‌شناسی با اشاره به اهمیت برگزاری این مدرسه در جوار بارگاه مطهر امام مهربانی‌ها خاطرنشان کرد: طلاب و دانشجویان بسیاری از شهرستان‌های مختلف سراسر کشور برای توشه برداری در این رویداد عظیم شرکت می‌کنند که علاوه بر کسب علم و دانش از مقوله فرهنگی و اجتماعی زیارت نیز بهره‌مند می‌شوند.
اکبرپور تقویت جنبه‌های معنوی و کسب پاسخ سؤالات سخت را از دیگر برکات حضور در دارالعلم تابستانه در حریم حرم مطهر امام رضا (ع) برشمرد و گفت: فراهم‌شدن زمینه تشکیل گعده‌های علمی در قالب برگزاری جلسات و نشست‌ها و با حضور اساتید و پرداختن به مباحث علمی در فرصت‌های خارج از ساعات درسی از دیگر مزایای این رویداد علمی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی