پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرمسئول روزنامه قدس تأکید کرد
۱۴۰۳-۰۵-۲۰

 تلاش برای ارائه الگویی از روزنامه‌نگاری اسلامی به جامعه رسانه‌ای و مخاطبان

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئول روزنامه قدس گفت:  رسانه‌های قدس با توجه به‌افتخار وابستگی به دستگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) به دنبال آن هستند الگویی از روزنامه‌نگاری اسلامی را به جامعه رسانه‌ای و مخاطبان خود ارائه دهند که در آن ضمن حاکمیت اخلاق حرفه‌ای، از تولید تا توزیع محتوا، ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی همچون عدالت، ظلم‌ستیزی، استقلال، آزادی و جمهوریت در سایه معارف و تعالیم اهل‌بیت عصمت و طهارت دنبال شود.

علی یعقوبی در گفت‌وگو با آستان نیوز تصریح کرد: بخش رسانه مکتوب روزنامه قدس بر اساس آخرین رتبه‌بندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سال ۱۴۰۲، جزو روزنامه‌های سطح الف و ششمین روزنامه کشور در میان ۱۳۵ روزنامه سراسری است.
 

 تبیین سیاست‌های رسانه‌ای مؤسسه 

 مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس تأکید کرد: توسعه رسانه در فضای مجازی، تحلیل‌مند کردن و عمق‌بخشی به تولیدات مکتوب، تربیت نیروهای انسانی حرفه‌ای در حوزه رسانه، نقش‌آفرینی و جریان‌سازی رسانه‌ای در خط‌مشی‌گذاری‌های مهم کشور، توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به‌ویژه مسئله زیارت به‌عنوان موضوعی فراگیر و راهبردی در صدر سیاست‌های رسانه‌ای مؤسسه فرهنگی قدس است.
یعقوبی به تشریح فعالیت‌های روزنامه قدس پرداخت و گفت: مؤسسه فرهنگی قدس در چهار حوزه رسانه مکتوب، رسانه مجازی، چاپ و نشر و حوزه تبلیغات شامل تبلیغات مطبوعاتی، مجازی و محیطی فعالیت می‌کند. این روزنامه علاوه بر انتشار بخش سراسری سه بخش ویژه با عنوان‌های رواق، قدس خراسان و میهن نیز دارد که به‌صورت روزانه و هم‌زمان در مشهد و تهران منتشر می‌شود.
 وی اضافه کرد: بخش ویژه رواق به موضوعات معارفی و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت، تاریخ و جغرافیا و اسناد حرم مطهر، سبک زندگی اسلامی و مناسبت‌های دینی، روایت‌هایی خواندنی از وقف و نذر و خدمت و زیارت و همچنین اخبار و مأموریت‌های آستان قدس رضوی اختصاص دارد.
به گفته مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس، بخش قدس خراسان به مسائل مربوط به توسعه و زیرساخت‌های خراسان رضوی و پیگیری مشکلات مردم در استان‌های خراسان می‌پردازد که صرفاً در شرق کشور توزیع می‌شود و بخش ویژه میهن با نگاهی به استان‌ها و شهرستان‌ها مسائل بومی مناطق مختلف کشور را هدف تولید گزارش‌های خود قرار می‌دهد؛ علاوه بر روزنامه مکتوب محتوای این چهار بخش به‌صورت متن‌باز و دیجیتالی نیز در سایت قدس دیلی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
یعقوبی با اشاره به اینکه مؤسسه قدس در بخش رسانه‌های مجازی به طور ویژه در سال‌های اخیر توسعه قابل‌توجهی داشته است، گفت: سایت قدس آنلاین در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نیز حضوری پررنگی دارد و علاوه بر کانال‌ها و صفحات قدس آنلاین در صفحات مجازی رسانه‌های موضوعی دیگری تحت عنوان رواق، اهالی حرم، خط‌قرمز، قدس خراسان و... نیز در فضای مجازی در حال فعالیت هستند که محتوای این رسانه‌های موضوعی عمدتاً در استودیوی قدس که اخیراً در این مؤسسه راه‌اندازی شده به‌صورت آیتم‌های تصویری ضبط، تدوین و در درگاه‌های مجازی پخش می‌شود.


 فعالیت گسترده مؤسسه فرهنگی قدس در اقتصاد رسانه
 وی با اشاره به اینکه کانون آگهی و تبلیغات راهکار متعلق به مؤسسه فرهنگی قدس با بیش از ۷۰ سازه تبلیغات محیطی و تلویزیون شهری در شهر مشهد یکی از مؤثرترین شرکت‌های تبلیغاتی در این شهر محسوب می‌شود، افزود: مؤسسه قدس در اقتصاد رسانه نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و عمده هزینه‌های خود را از طریق درآمدهای خودش شامل فروش روزنامه، انتشار آگهی مطبوعاتی، چاپ و نشر و تبلیغات محیطی (بیلبوردهای شهری) تأمین می‌کند.
مدیرمسئول روزنامه قدس خاطرنشان کرد: در مجتمع چاپ و نشر قدس مجموعه کاملی از دستگاه‌های خدمات خانواده چاپ مشغول فعالیت است که به تولید انواع سفارش‌ها و محصولات چاپی روی کاغذ و مقوا با بهترین کیفیت می‌پردازد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی