پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در روز اربعین حسینی؛ 
۱۴۰۳-۰۶-۰۴

حرم مطهر رضوی میعادگاه جاماندگان اربعین شد  

همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حرم مطهر رضوی میعادگاه عزاداران و جاماندگان اربعین شد. 

به گزارش آستان نیوز، در روز اربعین حسینی خیل عزاداران و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی همگام و همنوا با خیل عزاداران در سراسر کشور و در کربلای مُعلی، به عزاداری و سوگواری پرداختند. 
در این روز سراسر ماتم و اندوه، صحن و سرای امام مهربانی‌ها میزبان هیئت‌های عزاداری بود که همنوا با کاروان اسرا فریاد "واحُسِینا" سر دادند و بر مظلومیت سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند. 
ویژه برنامه‌ عزاداری روز اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی در این روز با فضیلت با قرائت زیارت پرفیض اربعین و عزاداری و مرثیه‌سرایی با نوای ذاکر آل‌الله جواد مشکی‌باف همراه بود. 
در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حرکت اهل بیت امام حسین(ع) از شام به سوی کربلا بعد از پایان دوره اسارت گفت: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) تنها مبارزه با حکومت یزید نبود بلکه مبارزه آن حضرت علیه جهل و ضلالت مردم بود. 
وی با بیان اینکه اربعین روز تجدید میثاق با آرمان‌های نهضت عاشورا است، اظهار کرد: زیارت اربعین یک نکته کلیدی و اساسی برای درک عمیق فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) را در دل خود نهان دارد. این زیارت از چنان اهمیتی برخوردار است که امام حسن عسکری(ع) آن را یکی از نشانه‌های مومن معرفی کرده‌ است. 
امام جمعه مشهد افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) همه هستی خود را در راه دفاع از دین و در راه بیداری مردم نثار کرد و این راه تا امروز هم ادامه دارد و یکی از نمونه‌های آن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه در راهپیمایی عظیم اربعین است. 


پیاده‌روی اربعین حرکتی موثر برای آزادی قدس شریف

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حرکتی موثر برای آزادی قدس و آزادی مردم غزه است و امام حسین(ع) با قیام خود به همه انسان‌های آزاده آموخت که هرگاه فردی مانند یزید بر جامعه حاکم شد باید برای رهایی از این حکومت ظالمانه و فاسد حتی جان خود را نیز فدا کرد. 
آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: مردم جز با کشته شدن امام حسین(ع) و قربانی شدن طفل شش ماهه او نمی‌توانستند به چهره واقعی دشمن پی ببرند. با وقوع این واقعه خونبار مردم به این موضوع پی بردند که یزید و یزیدیان برای رسیدن به مطامع مادی خود حتی به طفل شیرخواره نیز رحم نمی‌کند. 
وی با بیان اینکه اربعین، عاشورای دوم و تثبیت کننده عاشورای اول است، اظهار کرد: کاروان اسرای کربلا بعد از اسارت و قبل از رفتن به مدینه دوباره به سرزمین کربلا بازگشتند تا با آگاهی بخشی نهضت سیدالشهدا(ع) را برای مردم تبیین کنند.
در خاتمه این مراسم نیز علیرضا خاکساری به شعرخوانی در سوگ اربعین حسینی پرداخت و به بیان مصائب سفر محنت بار کربلا تا شام از زبان قافله‌سالار کاروان اسراء حضرت زینب کبری(س) پرداخت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی