پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)
۱۴۰۳-۰۶-۰۹

خادمان موکب امام رضا(ع) از سلطان خراسان اذن خدمت گرفتند   

همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت امام رضا(ع) مراسم اذن خدمت موکب امام رضا(ع) موقعیت شهید رئیسی در گلزار شهدای گمنام میدان شهدا برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، بار دیگر موسم عاشقی و فصل دلدادگی فرا رسیده است. روزهایی که جاده‌های خراسان مقصد بسیاری از عاشقان و دلدادگان از سراسر کشور می‌شود تا برای شهادت مولای رئوف و امام مهربانشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اقامه عزا کنند. 
در این روزها که خیل عظیم مشتاقان راهی خطه خراسان هستند و خادمان امام رئوف خود را برای پذیرایی از این زائران و خدمت‌رسانی به آنها آماده می‌کنند. به همین مناسبت خادمان و خادمیاران موکب امام رضا(ع) موقعیت شهید رئیسی در گلزار شهدای گمنام میدان شهدا مشهد گرد هم جمع شدند تا طی مراسمی از سلطان خراسان اذن خدمت بگیرند و خود را برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران حضرتش آماده کنند. 
 

آمادگی کامل موکب امام رضا(ع) برای پذیرایی از زائران

هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و مسئول موکب امام رضا(ع) موقعیت شهید رئیسی، در این مراسم گفت: این موکب با هدف خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام مهربانی‌ها راه‌اندازی شده و در پنج روز پایانی ماه صفر به این زائران خدمت‌رسانی می‌کند.
وی تصریح کرد: ظرفیت این موکب برای اسکان و پذیرایی روزانه ۵ هزار نفر است که علاوه بر پذیرایی از زائران در سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام، خدمات تکمیلی از جمله درمانی، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، فرهنگی، شارژ موبایل و ... نیز برای این دسته از زائران در نظر گرفته شده است. 
مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی افزود: در این ایام بیش از ۳۰۰ خادم و خادمیار کار خدمت‌رسانی و میزبانی در موکب امام رضا(ع) را از روز یکشنبه یازدهم شهریور تا روز پانزدهم شهریور و یک روز پس از شهادت امام رضا(ع) انجام خواهند داد. 
 

خدمت به مردم برترین عبادت‌ها است 

حجت‌الاسلام والمسلمین شریف؛ کارشناس دینی نیز در این مراسم به بیان اهمیت کار خدمت‌رسانی به زائران اهل بیت(ع) و به ویژه زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پرداخت و بیان کرد: هر خدمتی که در آستان‌های مقدس انجام می‌شود با عنایت و نظر خود آن بزرگوران است و خادمان باید قدر این توفیق بزرگ را بدانند. 
وی اظهار کرد: کمک به مردم و گره‌گشایی از کار آنها یکی از برترین عبادت‌ها است و خدمت‌رسانی به زائران نیز در یکی از مصادیق کمک به مردم و گره‌گشایی از کار آنها است. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: یکی از مهمترین اصول در خدمت به زائران حضرت رضا(ع) این است که در درجه نخست خادم نسبت به آن زائر حس مهربانی و دلسوزی داشته باشد. در این صورت است که می‌تواند به بهترین شکل ممکن به او خدمت‌رسانی کند. 
 گفتنی است؛ مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و ذکر توسل از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی