پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد
۱۴۰۳-۰۶-۱۱

 پخش زنده «رادیو کتاب» ویژه ایام پایانی ماه صفر در جوار حرم رضوی

 هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر، پخش زنده «رادیو کتاب» از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در جوار حرم مطهر رضوی، آغاز شد.

به گزارش آستان نیوز، برنامه رادیو کتاب به همت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی باهدف اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از کتاب‌های صوتی و گویا و همچنین جذب خادم‌یاران صوتی از بین زائران حرم مطهر رضوی، از شنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳، در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)»، واقع در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ طبسی (ره) مشهد مقدس، در حال اجرا است. در این برنامه، مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی مرتبط با مناسبت‌های ایام پایانی ماه صفر در موضوعات پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، برای مخاطبان پخش می‌شود.


 جذب خادم‌یار صوتی در کتابخانه رضوی
 کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی از ابتدای سال جاری در حوزه تولید کتاب‌های صوتی فعالیت می‌کند. در این راستا، اقدام به راه‌اندازی پویشی در این حوزه به‌منظور جذب گوینده حرفه‌ای کرد و با برگزاری کلاس‌های آموزشی، موفق به جذب جمعی از خادم‌یاران رضوی نیز شد که صدای مناسبی برای خوانش کتاب داشتند.
در ادامه این فعالیت، کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی درصدد است بتواند از طریق اجرای برنامه رادیو کتاب با همکاری خادم‌یاران در ایام پایانی ماه صفر در این نمایشگاه، جمعی از زائران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه از سراسر کشور را جذب کند. خادم‌یاران صوتی می‌توانند با دریافت تصویر کتاب‌ها، آن‌ها را به کتاب صوتی تبدیل و برای این کتابخانه ارسال کنند.
در حوزه کتاب‌های صوتی چند نوع خوانش وجود دارد؛ به طور مثال، در خوانش نمایشنامه‌ای، شخصیت‌های مختلف به خوانش کتاب می‌پردازند. در خوانش متکلم‌وحده، فقط یک نفر اثر را می‌خواند. در روش دیگر، فرد در حین خوانش، می‌تواند افکت صوتی به خوانش خود اضافه کرده و فضای خوانش خود را، جذاب‌تر کند.
گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تا جمعه، ۱۶ شهریورماه، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ طبسی (ره) در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، پذیرای عموم زائران و مجاوران است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی