پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۷-۰۷

افتتاح نخستین چایخانه حضرت رضا(ع) در شهر کرج

به مناسبت هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم، اولین چایخانه حضرت رضا(ع) در امامزاده حیدر شهرستان کرج افتتاح شد و عطر چای رضوی در این آستان مقدس پیچید.

به گزارش آستان نیوز از البرز؛ از خیابان‌های شلوغ شهر که در ایام ماه مهر شلوغ‌تر شده است عبور که می‌کنیم به کوچه باغی مملو از آرامش در دل شهر کرج می‌رسیم که رنگ پاییز به خودش گرفته است و در کنار صدای خش خش برگ‌های پاییزی صدایی آشنا به گوش می‌رسد، صدایی که با جیرنگ جیرنگ‌های دل‌نشین ما را یاد حرمی می‌اندازد که در آن برات کربلا می‌گیریم ...
اینجا آستان مقدس حضرت حیدر بن زید بن علی بن الحسین(ع) است که این روزها حال هوای حرم رضوی به خودش گرفته است. نزدیک‌تر که می‌شویم دست بر سینه می‌گذاریم و می‌گوئیم «السلام علیک یا امامزاده حیدر علیه السلام».
از ورودی حرم که داخل می‌شویم صدای جیرنگ جیرنگ‌ها بیشتر می‌شود. بوی اسپند همه جا را فرا گرفته است و خادمیاران حرم امام رئوف در هر گوشه‌ای از این آستان مشغول خدمت هستند که با نوای ای صفای قلب زارم، دل‌های زائرین این آستان را راهی مشهد الرضا(ع) کرده‌اند.  

طعم این چای چیز دیگریست
هنوز خیمه چایخانه نمایان نشده که پیرمردی با دو استکان چای آهسته به سمت زن سالخورده‌ای می‌رفت که با هم طعم چای حرم را بچشند. در این حوالی پسر نوجوانی که گویی یاور رضوی بود در دستش اسپند دود کن استیل حضرتی هست که هر چند یک بار اسپندی را درون آن می‌ریزد. مردان و زنانی که در گوشه و کنار چایخانه روی زمین یا صندلی در حال نوشیدن چای هستند و گوشه چشم بعضی‌ها به یاد حرم اشک‌های زلالی جاریست. آن طرف چایخانه دخترهای جوان در حال سلفی گرفتن با استکان چای هستند که به یادگار بماند.

شوق خدمت
آن سمت دیوار چایخانه سماورها قل قل می‌کنند که با زمزمه‌های خادمیاران موسیقی زیبایی را طنین‌انداز می‌کند و خادمیاران که گویی در حرم سیر می‌کنند با شوق زیادی در حال ریختن چای هستند و به زائرین تعارف می‌کنند.

اینجا دل‌ها هوای حرم دارد
زائران این آستان برای اولین بار طعم چای حرم را در شهر خودشان می‌چشیدند و دل‌های بی قرارشان راهی حرم شده بود.
قربانعلی مصطفایی مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز در مراسم افتتاحیه این چایخانه گفت: یکی از برنامه‌های شبکه خادمیاری که به این کانون ابلاغ شده است موضوع برپایی چایخانه‌های امام رضا(ع) در کشور است که هدف از برپایی این چایخانه‌ها تبدیل شدن آنها به مراکز فرهنگی است تا خادمیاران با تخصص‌های مختلف در آن مستقر شده و بتوانند مروج سیره رضوی باشند.
وی در ادامه افزود: قرار است برنامه‌های متنوعی را در قالب این چایخانه‌ها در محضر مردم عزیز استان باشیم و پذیرایی از این عزیزان نیز در اقصی نقاط استان اجرا شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز با اشاره به اینکه بنا هست ۲۵ چایخانه در کل استان برپا شود توضیح داد: اولین چایخانه استان در آستان مقدس امامزاده حیدر (ع) که توسط بانی خیری احداث شده است افتتاح شد و آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز است و در آینده نزدیک چایخانه‌های دیگری نیز احداث خواهد شد.
در ادامه رضوانی مسئول هماهنگی چایخانه‌های استان البرز افزود: در چندین ماه اخیر با پیگیری‌های انجام شده با وجود پروتکل‌های خاص احداث چایخانه توسط آستان قدس رضوی، در شهر کرج مصوبه تاسیس ۱۰ چایخانه توسط مرکز خادمیاری که در ۱۰ منطقه شهر کرج قرار است احداث شود، گرفته شده است.
وی گفت: ۵ چایخانه در منطقه محمدشهر، ماهدشت، آرامستان بهشت سکینه(س) و هیئت عاشقان ثارالله سپاه انقلاب اسلامی آماده بهره‌بردای است که در آینده نزدیک این چایخانه‌ها افتتاح خواهند شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی